Spice Girls wypuszcza merch z okazji 25 – lecia grupy – znaki towarowe
W związku nadchodzącą trasą koncertową, zorganizowaną z okazji 25 – lecia zespołu, Spice Girls podpisały kontrakt z Bravado (część Universal Music) na stworzenie merchu grupy. Z tego artykułu dowiesz się, czemu rejestracja odpowiedniego znaku towarowego może być przydatna przy wypuszczaniu merchu oraz czy Spice Girls dokonało takiej rejestracji.
Zapewnienie sobie monopolu na merchandising jest sprawą bardzo istotną, zwłaszcza dla grup muzycznych cieszących się dużą rozpoznawalnością. Pomimo tego, że nazwa zespołu może podlegać ochronie nawet jeśli nie zostanie zgłoszona jako znak towarowy, brak rejestracji będzie utrudniał walkę z osobami wykorzystującymi nazwę grupy do produkcji opatrzonych nią koszulek, bluz czy zeszytów. W przypadku ewentualnego sporu, prawo z rejestracji daje bowiem dużą przewagę – wyłącza konieczność prowadzenia skomplikowanego postępowania dowodowego w celu wykazania praw do nazwy.
Zgodnie z informacjami dostępnymi w bazie Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednocznych, słowny znak towarowy „Spice Girls” zarejestrowany został w 2003 roku i od tamtego czasu przysługuje firmie Spice Girls LTD.
Znaki towarowe rejestruje się według Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług, wybierając konkretne produkty lub usługi, które mają być oznaczone tymi znakami i to na tych polach znak może liczyć na ochronę. Znak towarowy „Spice Girls” został na przykład zastrzeżony dla usług rozrywkowych, płyt CD i DVD, książek oraz odzieży. Oznacza to, że interesy Spice Girls zostały odpowiednio zabezpieczone, a znak towarowy zawierający nazwę zespołu chroniony jest na obszarach, które zwykle objęte są działaniami firm merchandisingowych.
Teraz pozostaje wyczekiwać wydania merchu z nadzieją, że trafi w gusta fanów zespołu!
Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Merch zespół muzyczny – kto ma prawo?
Agnieszka Gębala